Op werkdagen voor 23:59 uur besteld, morgen thuis! ♥ Gratis verzending boven 30,- 

Vanaf juli 2022 is een rookmelder op elke verdieping in huis verplicht. Bestel nu!

Retourneren en garantie voor particuliere klanten


Heb je iets besteld maar ben je toch niet tevreden, of is het product stuk? Dan doen wij er alles aan om je te helpen. Op deze pagina vind je alle informatie over het retourneren van jouw producten, en wat je moet doen als jouw product stuk gegaan is.

Let op: Momenteel is er sprake van grote drukte bij zowel de bezorgdiensten als Kabelshop.nl. De garantie- en retouraanvragen worden gemiddeld binnen 5 werkdagen in behandeling genomen.
 

Bedenktermijn en herroepingsrecht

  • Voor al je online aankopen geldt een bedenktermijn (herroepingsrecht) van 30 dagen. Dit betekent dat je de bestelde producten kunt retourneren als je niet tevreden bent over het product of als het product niet aan je verwachtingen voldoet. Deze periode gaat in op de dag dat je pakketje door jou, of namens jou in ontvangst wordt genomen.

  • Voor je een product uit de verpakking haalt is het verstandig om eerst de verpakking te controleren. Op veel verpakkingen staat namelijk beschreven wat het product doet en om welke aansluitingen het gaat. Aanvullende informatie over het product kun je vinden bij de productomschrijving op Kabelshop.nl. Mocht je toch nog twijfelen of vragen hebben over het product neem dan contact op met onze klantenservice. Tijdens de bedenktermijn van 30 dagen mag je het product openen en gebruiken, voor zover dat nodig is om de werking van het product te bepalen. Indien het product beschadigd is (of wanneer de verpakking meer dan redelijkerwijs noodzakelijk beschadigd is) en niet meer als nieuw verkocht kan worden, kunnen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan (die kan oplopen tot 100%) bij jou in rekening brengen.

  • Indien een artikel kapot of beschadigd is geraakt (mogelijk door transport), raden we je aan om binnen 48 uur na bezorging contact op te nemen met onze klantenservice. Afhankelijk van de situatie kunnen we het advies geven om het pakket te weigeren of melding van het probleem te maken bij de bezorgdienst. 

  • Voor sommige producten geldt een uitzondering met betrekking tot het bedenktermijn en herroepingsrecht.
    1.) Kerstartikelen kunnen indien gebruikt niet meer geretourneerd worden na de feestdagen.
    2.) Artikelen waarbij hygiëne een rol speelt, kunnen na openen niet geretourneerd worden.
    3.) Artikelen met een sluitzegel kunnen na het verbreken van de zegel niet geretourneerd worden.
 
*Ben je een zakelijke klant en wil je iets retourneren? Kijk dan op deze pagina.
 

Garantie

  • Je hebt recht op een goedwerkend product. Raakt een product defect binnen de wettelijke garantieperiode? Neem dan contact op met onze klantenservice. We verzoeken je vriendelijk om het product nog niet voor retour aan te melden, we willen je namelijk eerst voorzien van een passende oplossing voordat het defectieve product geretourneerd kan worden. Wij volgen hierbij de regels die de wet ons voorschrijft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

  • In het geval van garantie mag je het product gratis naar ons retourneren.

  • Mocht het product na inspectie van ons toch niet defect blijken, dan kunnen er onderzoeks- en verzend-/administratiekosten in rekening gebracht worden. 
 

Retour- en garantieproces

Om het retourproces zo goed mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je vriendelijk om ons retourproces te volgen:
 
  • Log in op je Kabelshop account of ga direct naar Mijn retouren. Selecteer je factuurnummer(s) en de betreffende producten die je wenst te retourneren. 
     
  • Voeg per product zo specifiek mogelijk de reden van je retour toe, zodat we je zo goed en snel mogelijk verder kunnen helpen.

  • Nadat je de retouraanvraag hebt bevestigd, ontvang je een e-mail met verdere informatie omtrent de afhandeling van je aanvraag.  

  • De verpakkingen van onze producten zijn belangrijk. Het product moet worden teruggestuurd (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking en zo onbeschadigd mogelijk. Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking. Indien het product beschadigd is (of de verpakking meer dan redelijkerwijs noodzakelijk beschadigd is) en niet meer als nieuw verkocht kan worden, kunnen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan (die kan oplopen tot 100%) bij jou in rekening brengen. Natuurlijk kun je de verpakking wel openen indien de aard, kenmerken of de werking van de goederen niet vast te stellen zijn aan de hand van de verpakking of de omschrijving op de website. Twijfel je nog? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Verpak het product goed in een omdoos of bubbelplastic om beschadigingen tijdens het transport te voorkomen.

  • Wanneer je jouw wens tot herroeping eerst aan ons meldt, dienen de producten vervolgens binnen 14 dagen na het toekennen van een RET-nummer retour gestuurd te zijn. Schrijf het RET-nummer duidelijk op de retourzending (omdoos of envelop). Wanneer je zonder voorafgaande mededeling de producten terugstuurt, dien je dit binnen 30 dagen na ontvangst te doen, inclusief een verklaring dat je de overeenkomst wenst te herroepen.

  • De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd. Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending en de kosten hiervan. Wij raden aan om het pakket aangetekend en verzekerd te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Zo kan een eventuele vermissing gemeld worden bij de vervoerder.

    Wil je de retourzending bij ons afgeven? Zorg dan dat je bovenstaande stappen zorgvuldig hebt doorlopen. Geef vervolgens bij het verzenden van je retourformulier aan dat je jouw pakket wilt afgeven. Als wij het retourformulier hebben ontvangen, ontvang je zo snel mogelijk verdere instructies van onze retourafdeling.
     
  • Bij het afgeven van de retourzending ontvang je een ontvangstbewijs. Bewaar deze goed, anders kan niet worden gegarandeerd dat de retourzending verwerkt zal worden.
     
  • Wij betalen het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping aan je terug. Wij mogen hiermee echter wel wachten totdat we de retourzending hebben ontvangen of totdat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zo'n terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
 
   
Je verwacht het niet
Rookmelder | 4 stuks (10 jaar sensor) | Laagste prijs!
Nedis Rookmelder | Nedis | 4 stuks (10 jaar sensor) DTCTS20WT V170501334
23,
95
we hebben het
wel

Veilig shoppen

Wij zijn aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg.

Thuiswinkel Waarborg

Betalingsmogelijkheden

iDeal
PayPal
Bancontact
Vooruitbetaling
Betalen met Mastercard

Onze voordelen

Op werkdagen voor 23:59 uur besteld, morgen in huis.
Gratis verzending boven 30,-
Reuze assortiment.
Nergens goedkoper!
Betaal binnen 14 dagen na aankoop.
Levering in Nederland en België.
Niet goed, geld terug.
Afhalen op afspraak mogelijk.

Kabelshop.nl

Weet ons te vinden:

Kabelshop BV
Koningsbeltweg 52
1329 AK Almere

Wij gebruiken cookies om je ervaringen te verbeteren. Meer informatie? Bekijk dan onze cookiepaginaSluiten