• Op werkdagen voor 23:59 uur besteld, morgen in huis!  ♥  Gratis verzending boven €30,-

Ruilen en retourneren


Afkoelingsperiode

Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, dan kan dat binnen 14 dagen na ontvangst. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor een retourzending kunt u onze retourprocedure onderaan deze pagina hanteren.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen*.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

* Dit geldt niet voor zakelijke klanten. Bent u een zakelijke klant? Neem dan eerst contact met ons op voor een passende oplossing.


Wat te doen in de volgende situaties:
 
U heeft een verkeerd artikel besteld:

Als u om welke reden dan ook een verkeerd artikel heeft besteld, kunt u deze zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retourneren. Volg hiervoor onze retourprocedure onderaan deze pagina.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Het retour adres is :
Kabelshop BV
Machineweg 19
1394AS Nederhorst den Berg

Download hier het modelformulier voor herroeping.

 
U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet:

Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij onze via 0294 72 0875 of per mail naar klantenservice@kabelshop.nl. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.
 
U heeft een defect artikel ontvangen:
Mocht u een defect artikel hebben ontvangen, neemt u dan contact op met onze klantenservice via 0294 72 0875 of per mail naar klantenservice@kabelshop.nl.
 

Retourprocedure

Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:
  • Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een RET-nummer aan.
  • Vul hiervoor het retourformulier compleet in en stuur deze naar klantenservice@kabelshop.nl .
  • De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het toekennen van het RET-nummer retour gestuurd te worden.
  • De verpakking van kabels is belangrijk. Graag het product terug sturen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd
  • Indien een product toch beschadigd is, kan kabelshop.nl ervoor kiezen het product deels te vergoeden.
  • Als klant mag u niet meer meer met een product doen dan datgene wat noodzakelijk is om het product te beoordelen.
  • U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Het openen van verpakkingen zoals blisterverpakkingenn is is niet nodig, aangezien alle kenmerken van de kabels vaak op de verpakking zijn te vinden.
  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
  • Verpak de retourartikelen in een omdoos of bubbelenveloppe om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  • De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd.
  • Op de retourzending dient duidelijk het RET-nummer vermeld te staan.
  • De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.
  • Een terugstorting wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt.
  • Als de volledige bestelling wordt geretourneerd crediteren wij de originele factuur inclusief de verzendkosten.
  • Als klant mag u op elke wijze mag herroepen, zolang de verklaring maar ondubbelzinnige is.
     

Garantie

Op producten aangeschaft bij kabelshop geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
 

Klachten en geschillen

Bij Kabelshop.nl doen wij er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Toch kan het zo zijn dat u een keer niet tevreden bent over onze producten of service. Wat doet u dan?

Neem contact op met onze klantenservice! Onze klantenservice staat u graag ter woord en doet er alles aan om eventuele problemen te verhelpen. U klacht wordt binnen 14 dagen inhoudelijk beantwoord, u ontvang een ontvangstbevestiging zodra de klacht bij ons binnnen is. Bent u niet tevreden met het antwoord?

Stuur uw klacht dan zo compleet mogelijk naar info@kabelshop.nl t.a.v. backoffice. Zodra u klacht bij ons binnen krijgt u een ontvangstbevestiging per mail. Wij zullen uw klacht nogmaals beoordelen en, indien mogelijk, u een andere oplossing proberen aan te bieden.

Bent u niet tevreden met de verdere afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).